על השיטה

קינסיולוגיה

בשנת 1964 פותחה השיטה ע"י שני כירופרקטים : ד"ר גוד הארט ג'ורג' וד"ר ג'ון.פ.תאי

מהות השיטה היא יצירת איזון בין מתחים של לחץ למתחים של חיוניות שנעשית באמצעות בדיקת שריר ידנית.

זהו כלי טיפולי המאזן בין המודע לתת המודע, כלומר: בין הבעיה במודע לסיבה של הבעיה בתת המודע.

פרחי באך

השיטה פותחה על ידי ד"ר אדוארד באך (1886–1936), רופא והומאופת. בשנת 1906, בגיל 20, החל ללמוד רפואה בברמינגהם ולאחר מכן השלים את הכשרתו בלונדון תוך כדי עבודה בבית חולים ובקליניקה פרטית. בשנים 1913–1917 לאחר משבר בריאותי קשה הגיע לבית הספר לאימיונולוגיה ופיתח מספר חיסונים. בין השנים 1919 – 1927 עבד בבית הספר להומאופתיה בלונדון כבקטריופתולוג. בשנת 1930 עזב באך את לונדון והציע טיפול המבוסס על מים שעורבבו עם כמות אפסית של מים שנגעו בפרחים. בשנת 1933 הוציא באך את ספרו 'The twelve healers and the four helpers' שמתמקד ב-16 התערובות הראשונות של מים וברנדי. בשנים שלאחר מכן הציע 22 תערובות דומות להשלמת הערכה של 38 הכנות פרחי באך, שאינן מכילות ולו מולקולה אחת של פרחים. בשנת 1934 עבר לכפר ברייטוול קום סוטוול, בבית המכונה ״הר ורנון״, שם מת כעבור שנתיים בגיל 50. לד"ר באך היו 3 עוזרים שלאחר מותו המשיכו לקיים הרצאות ולהפיץ את תורתו. כיום פועל במקום מרכז באך. (מתוך ויקיפדיה)

מגוון טיפולים להעצמה

אצלי בקליניקה אני משלבת סוגים שונים של טיפולים, בהתאם לצורך.

הורים שואלים ואני עונה

הטיפול נותן מענה לבעיות: אי שקט – קשב וריכוז – התפרצויות זעם- חיזוק ביטחון ודימוי עצמי- התפתחות אישית – מיומנויות חברתיות – הרטבות לילה – פחדים וחרדות – הפרעות אכילה – תקשורת – מוכנות למעברים ועוד.

לא חייב, משתדלת מאוד ללכת בקצב השיתוף שלהם ולא ללחוץ, זה הרבה יותר נכון שזה מגיע מהם.

בין שלושה לחמישה הטיפולים תלוי בצורך, במידה וצריך יותר אני מעדכנת אתכם ההורים ומשם נבנה תוכנית המשך עבורו.

במידה ויש צורך, אני שולחת אותם עם שיעורי בית ומשימות אתגר.

ילדים, נוער ונשים

בהחלט, מודע ושותף, מדבר ופעיל לאורך כל המפגש

מאוד חשובה, לעיתים כשהילד או הילדה מבקשים פרטיות, אנו מכבדים אותה.

בהחלט, המטרה לשחרר ולהרפות חשוב לתת את המרחב להוציא בהמשך זה התאזן.

שאלה מצוינת, בדר"כ אנו מצפים לראות את השינוי בנושא שטיפלנו, אך לעיתים הם מפתיעים ומשתנים במישורים אחרים.

למשל: יותר עוזרים בבית, ממצב שלא היו מסדרים, נראה שהם מניחים בגדים מלוכלכים בסל כביסה או מסדרים את המיטה… כמובן שזו דוגמה, זה מאוד אינדיבידואלי בין אדם לאדם.

במצבים שזה תלוי בסביבה, חשוב מאוד שהמשפחה הגרעינית תהיה שותפה לתהליך ותעזור ותתמוך במי שחוו טיפול.

למשל: אם יש ילד שעוזר כל הזמן בבית ומרגיש מנוצל. חשוב ליצור חלוקת תפקידים או לכוון למשימות ייעודיות שלו שזה תחום אחריותו בלבד. דבר זה יחזק את הביטחון העצמי והילד ירגיש נתמך.